Chatten met Veilig Thuis

Vanaf 25 mei is het mogelijk om te chatten met Veilig Thuis. Veilig Thuis is er voor advies en ondersteuning en het melden van huiselijk geweld en kindermishandeling. Voor uzelf, maar ook als u zich zorgen maakt over de veiligheid van iemand anders kunt u een beroep doen op Veilig Thuis; ook als professional. Of u nu vragen of vermoedens hebt, of het zeker weet. Uw zorgen delen is een belangrijke eerste stap.

U krijgt als u belt een medewerker van Veilig Thuis aan de lijn, die aandachtig naar uw verhaal luistert. Deze medewerker zet samen met u alles op een rij, beantwoordt vragen en geeft advies. Ook kijkt hij of zij samen met u welke hulp er nodig is. Als u wilt, kunt u anoniem blijven. Bel 0800-2000 (gratis).

Chatten met Veilig Thuis

Naast bellen is het nu ook mogelijk om te chatten met Veilig Thuis.

Chat met Veilig Thuis via de website.

Op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur kunt u met een medewerker chatten, al uw vragen stellen en advies vragen.

Chat huisregels

  • De chat is bedoeld voor mensen die te maken hebben met huiselijk geweld of kindermishandeling en voor omstanders.
  • Via de chat kan er advies gevraagd worden over de situatie.
  • Via de chat kan geen officiële melding worden gedaan, daarvoor hebben we meer gegevens nodig dan we via de chat kunnen uitwisselen. Tijdens het chatten kunnen wij wel adviseren over het maken van een melding.
  • Het chatten met Veilig Thuis is 100% anoniem. Wij weten niet wie u bent en dit hoeft u ons ook niet te vertellen. Het chatgesprek is niet terug te herleiden naar u als persoon.

Ander nieuws

Heeft u hulp nodig?

Het Sociaal wijkteam Leiden geeft u hulp en advies.